Πέμπτη, 7 Αυγούστου 2014

Ιώ

Αισχύλου-Προμηθεύς Δεσμώτης (μετάφραση Ι. Γρυπάρη)

Μέγιστες οι συμφορές της κόρης του Ιάσου ή του Ινάχου (ανάλογα με τον μύθο) Ιούς, από την στιγμή που έπεσε στον έρωτα του Διός. Παρά την μεταμόρφωσή της σε αγελάδα από τον εραστή της, η εκδίκηση της Ήρας την ακολούθησε στα πέρατα της Γης. Και όταν στο πέρασμά της βρήκε δέσμιο τον Προμηθέα, χίλια βάσανα και πόνους της προφήτεψε αυτός, τόσα ώστε να κάνουν τα ως τότε να μοιάζουνε μηδαμινά. Χίλια τα βάσανα αλλά και μια υπόσχεση. Πως από την δική της τυραννισμένη γενιά θα ερχότανε ο λυτρωτής του...


Μέγιστες και οι "συμφορές" του κοντινότερου στον Δία δορυφόρου, της τόσο ταιριαστά ονομαζόμενης Ιους. Η γειτνίαση της με τον Δία και οι τεράστιες δυνάμεις που ασκούνται από αυτόν στην επιφάνειά της συντελούν στο να είναι η Ιώ το ενεργότερο ηφαιστειακά σώμα του Ηλιακού μας συστήματος. Ένα σώμα που δεν βρίσκει ηρεμία ποτέ. 

Και αν τα πάθη της μυθολογικής Ιούς είναι γραφτό να συνεχίζονται μόνο για όσο υπάρχει το γένος των ανθρώπων, τα αντίστοιχα του δορυφόρου του Διός θα διαιωνίζονται και αφού το είδος μας επιστρέψει στην αστρική σκόνη από την οποία δημιουργήθηκε. Γιατί για τα δικά μας θνητά δεδομένα, ο χρόνος των πλανητών και των άστρων είναι ουσιαστικά αιώνιος. 

ΑΝΟΙΞΑΜΕ ΚΑΙ ΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ



Ενδεχομένως η εσωτερική κατάρρευση να είχε ξεκινήσει αρκετό καιρό πριν οι πρώτοι τακτικοί διαβάτες εντοπίσουν μια ελαφρά κλίση στο πεζοδρόμιο. Για καιρό συνέχιζαν αδιάφοροι το καθημερινό τους πέρασμα αποδεχόμενοι ως γραφικότητα την ολοένα και αυξανόμενη υποχώρηση.

Όταν το πρόβλημα της καθίζησης άρχισε να γίνεται εμφανές, κάποιοι θυμήθηκαν το πως είχε βουλιάξει ένα ολόκληρο περίπτερο λίγα μέτρα μακρύτερα στην Πανεπιστημίου, κατά τις ένδοξες μέρες της  κατασκευής του ΜΕΤΡΟ και της δημιουργίας του αστικού μύθου της οικονομικής ανάπτυξης. Παρ΄όλα αυτά, η ύπαρξη ομοίου περιπτέρου στα διευρυνόμενα όρια της υποχώρησης του εδάφους δεν έδειξε να προβληματίζει ιδιαίτερα τους περαστικούς ακόμα και όσους έκαναν τον παραπάνω συνειρμό.

Προς τιμή τους, πρώτοι ενδιαφέρθηκαν για το φαινόμενο οι καλλιτέχνες-πλακατζίδες της περιοχής οι οποίοι δημιούργησαν ενδιαφέρουσες εγκαταστάσεις εντός του οικοπέδου και ενημερωτική πινακίδα στα όρια αυτού.

Λίγο πριν η τρύπα μετατραπεί σε χαβούζα που θα καταπιεί δικαίους και αδίκους, η πολιτεία περιέφραξε τον χώρο δημιουργόντας μιαν ιδιότυπη αστική τουριστική ατραξιόν, θέασης του χάους και παρακολούθησης της συμφοράς.

Όσο για λύση του προβλήματος, κουβέντα. Αρκεί η προσωρινή περιτοίχιση με κοτετσόσυρμα (λολ) και η διευκρινιστική σαρκαστική πινακίδα ΑΝΟΙΞΑΜΕ ΚΑΙ ΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ. 

ΠΑΙΖΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΣΟΥ ΑΡΕΣΟΥΝ

Related Posts with Thumbnails